Michał Bielewicz
E-handel w Azji to wyzwanie

"Chiński e-commerce, social media, sposób komunikacji marki w internecie, SEO, przenikające się kanały handlowe, liczne niszowe aplikacje (liczące po kilkanaście, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset milionów MAU), szybkość rozwoju streamingu, współpraca z kluczowymi liderami opinii i kluczowymi klientami, new retail, wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja to bardzo skomplikowana materia. Dlatego koszty skutecznego funkcjonowania stanowią kilkadziesiąt procent przychodów ze sprzedaży." - to moje słowa przytoczone w artykule z Rzeczpospolitej z 28.05.2021 roku.
Firmy sprzedające produkty w internecie chcąc wypromować markę na rynku muszą przeznaczać na e-marketing budżet rzędu 30-40% sprzedaży detalicznej. Potwierdzają to nie tylko wyliczenia budżetów sprzedaży, ale też komunikaty działów marketingu największych marek konsumenckich. Jedna z najdynamiczniej rozwijających się chińskich marek kosmetycznych Perfect Diary podała w komunikacie, że na marketing przeznacza aż 60% przychodów.
Dużo o dynamice promocji w chińskim e-commerce opowiem podczas konferencji organizowanej przez BNP Paribas Bank Polska SA w dniu 31.05.2021. Udział jest bezpłatny. Link do rejestracji znajduje się tu.
#ecommerce #Chiny #eksprt #marketing