• Michał Bielewicz

Wrzutka z Chin #2

Krówka, polska krówka ciągutka, to jeden z tych produktów, który wielu rodaków w Chinach wymienia jako tradycyjnie polski, który powinien zostać wypromowany za granicą jako nasza regionalna specjalność. Właśnie zobaczyłem, że Chińczycy zaczynają komunikować nugaty jako szanghajską specjalność umieszczając na opakowaniu... krówki. Do złudzenia przypomina ono opakowanie naszych polskich krówek !



Przygotowując się każdorazowo do powrotu z Polski do Chin, na liście zakupów są: kabanosy, ser biały, żółty, delicje, ptasie mleczko i oczywiście krówki. Ostatnie trzy produkty głównie dla znajomych Chińczyków. W tym roku kupiłem trzy duże paczki krówek na imprezę w szkole - International Food Festival. Za każdym razem kiedy częstujemy krówkami inne dzieci, niezależnie od ich narodowości, krówki znikają jako pierwsze. Trudno się zresztą dziwić.



Przy okazji tego postu zachętam producentów polskich krówek do odważniejszego zainteresowania się rynkiem chińskim.

Zarejstrowanie marki, przygotowanie odpowiedniego opakowania na ten rynek oraz certyfikacja produktu na zgodność z chińskim prawem, są na prawdę warte tego rynku. Dobry produkt znajdzie swojego klienta a dobra współpraca producenta z klientem, tylko przypieczętuje ofertę.


  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon

© 2020 by Michał Bielewicz. Wszystkie prawa zastrzeżone.

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon